Mine 5 siste innlegg på¨Google+

onsdag 4. februar 2009

Skisse av veranda


I kveld satte jeg med ned med blyant og papir og tegnet verandaen slik jeg ser den for meg ut fra innspillene jeg har fått. Klikk på bildet for å vise en større versjon.

Det er kanskje noen som synes at det blir litt drøyt med levegger på begge sidene av verandaen, men slik jeg ser det er nok verandaen utsatt for kjølig trekk og vind fra vestlig kant. I motsetning til sørøstsiden av huset er det svært lite som tar av for trekk på nordvestsiden. I tillegg vil nok verandaen brukes på en kjølig tid av dagen, og derfor er det enda mer viktig å lage levegger som kan gjøre det litt lunere.

Det kan kanskje se ut som jeg har tegnet rekkverket i forkant helt kompakt, men det er meningen at det skal være mellomrom mellom de stående panelbordene. Så da er det bare å komme med innspill og kritikk- kjør debatt!

8 kommentarer:

  1. Ståle!!
    Du har gjort en utrolig flott jobb. Syns dette var et utmerket forslag!! Håper mamma og pappa syns det samme :-)

    SvarSlett
  2. Hallaisen!
    Synes tegningen var bra.
    Er vi sikre på hvor langt mot, eventuellt forbi, kjøkkenvinduet verandaen skal gå??
    Synes veggene på begge sider er et godt påfunn, med tanke på trekke her... :-)

    SvarSlett
  3. Til Arild: Nei, vi er ikke sikre, men jeg mener at den bør gå forbi kjøkkenvinduet. Hvis ikke vil verandaen virke trang, tror jeg. Men det får vi se nærmere på når vi skal tegne planskisser osv.

    SvarSlett
  4. Enig med Ståle. Er greit å ha verandaen forbi kjøkkenvinduet, også med tanke på at de da slipper å dra de tunge gulvteppene gjennom halve huset for å få de ut for å lufte/banke dem ;-)

    SvarSlett
  5. Er så glad når Ståle skriver vi og mener han :-D

    SvarSlett
  6. Hehe, men må vi ikke ha byggetillatelse osv......?

    SvarSlett
  7. Byggetillatelse må til, ja. Pappa har bedt om skjema fra kommunen, men jeg (ikke vi ;-) har mest lyst til å fylle dem ut på Byggsøk-nettstedet (http://www.byggsok.no). Har allerede bruker der...etter alle byggesøknadene jeg har vært gjennom!

    SvarSlett
  8. Bare å sette igang det, kommer sikkert til å ta litt tid. Kommunalt ansatte og deres arbeidstempo vet du... ;-)

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.