Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 5. april 2010

Våren kommer vinglende...

...eller: den gjorde det i løpet av påska :-)
Grunnen til min optimisme er at den første sommerfuglen er observert i hagen i år! Tildragelsen skjedde da jeg stod på verandaen og snuste inn vårbrisen (som riktignok inneholdt en god dose pollen...). I høyre øyekrok ble jeg vár en mistenkelig kjent bevegelse, og riktig nok - der kom det en flott neslesommerfugl vinglende over snøfonnene.

Men den karen var egentlig ikke den første sommerfuglen i år. Den nøt jeg langfredag ute på et mildt og vårlig Garten i Ørland kommune, der den medførte adskillige sukk av velvære - selv om ryggen hadde slått seg vrang på turen utover til vårparadiset.
Min første sommerfugl i 2010 :-)

Og det var ikke nok med den våropplevelsen på Ørland. Før besøket på Garten hadde jeg vært innom Austråttlunden. Der sang spettmeisen så det gjallet mellom ospeleggene.
Spettmeis i vårskogen

Og ekornet hadde funnet seg en plass i solen der den satte i verk en solid vårpuss.

Og med syngende bokfinker og ringduer i stort sett alle skogholt kan man bli knesvak og våt i øykroken også uten pollen :-)

1 kommentar:

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.