Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 28. mars 2011

Vinteren har satt seg...

 
...og slik ser inntrengeren ut der hun har tatt plass ute på verandaen vår. Det ser dessverre ut til at gjesten ikke kommer til å forlate oss i de kommende dagene heller.
Siden jeg flyttet til Trondheim i 1997 har jeg ikke opplevd en lengre vinter. Vanligvis har det vært barmark i god tid før 1. april, men i år vil det nok gå ytterligere et par uker til før vi kan håpe på å se gresstustene fra i fjor. I mellomtiden får jeg benytte tiden til å ta alle vinterbildene jeg ikke får tatt når våren har kommet.
Til og med båtpussen er utsatt på ubestemt tid og det er stille og rolig på båtopplagsplassene ennå. Selv om det er sein påske i år er det nok mange som bare må håpe på at værforholdene vil bedre seg slik at båtene er på vannet til påskehelga.
Men alt håp om å få oppleve vår før sommeren kommer for fullt er ikke ute! Steinfluene har begynt å klekke og kry langs elvebreddene. Og utpregete trekkfugler som tjeld, vipe og ringdue begynner å gjøre seg gjeldende de fleste steder. Så da er det bare å vente - med snøskuffa i beredskap!

2 kommentarer:

  1. Morsomt med vinteren som har satt seg - den siger vel ned gjennom spilene på stolen om ikke lenge...
    Det var forøvrig min komm som ble anonym til kråkeinnlegget. Var ikke meningen.

    SvarSlett
  2. Kikket ut på stolen på verandan i morges, og jammen hadde ikke vinteren lagt på seg ;) Men fra helga ser de faktisk ut til at det blir mer vårlige (om enn litt våte) værforhold.

    Jeg hadde en liten mistanke om at det var deg som var Anonym - og ikke Anne Holt ;-)

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.