Mine 5 siste innlegg på¨Google+

fredag 1. april 2011

Jeg tok feil! Heldigvis :-)

Oskar er på besøk hos oss i dag og vi benyttet anledningen til å ha en skikkelig snøballkrig og snøballkast-konkurranse. Snøen var nesten en halvmeter dyp og skikkelig kram etter å ha blitt varmet opp av sola og mildværet. Så å lage knallharde og gode snøballer var ikke noe problem!



Ettersom tida gikk og vi hadde fått hivd litt fra oss kom en aldri så liten overraskelse flagrende forbi: årets første sommerfugl - midt i vinteren! Den fant kjapt fram til solveggen og satte seg til for å slikke sol. Og der holdt den seg så lenge vi var i hagen.

Her om dagen kommenterte jeg et vårlig bilde av to neslesommerfugler som Terje O. Nordvik hadde tatt i Tønsberg. Jeg skrev blant annet at med den våren vi har i år er det veldig liten mulighet for å slå fjorårets første sommerfuglobs-dato som var 2. april.

Men der tok jeg - heldigvis - feil :-) Så jeg begynner å få trua nå!

1 kommentar:

  1. Hehe... ja så feil kan man ta. De gutta der ligger jo i dvale, og er klar til å rykke ut ved de første varme solstrålene. Har også sett slike på snø tidligere. Definitivt nært vår no ja!

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.