Mine 5 siste innlegg på¨Google+

lørdag 9. april 2011

Vårtur til Fredrikstad


Måtte innom Øra for å se om etter skjeggmeis og sivhauk, men ingen av disse var å finne. Så derfor mangler fremdeles begge på krysselista mi. Jeg har kommet ut av tellinga når det gjelder bomturer etter sivhauk, men det er nok et tosifret tall nå :-/ Uansett var det fint å oppleve fugletårnet ute på Øra-odden og sitte der og speide utover takrørskogen og spise matpakken i finværet.


Da jeg tok byferga fra Gressvik til Gamlebyen oppdaget jeg en 2K polarmåse på taket av et industribygg. Den har vært i området i vinter, men det er ikke mange som har sett den. Polarmåsen er den til høyre i bildet med hvite vingespisser.

Det ble mye vind utpå dagen og det var mest måser å fotografere ved dammene. Her er en fiskemåse som prøver å sette seg ned på et smalt gelender i kulingen.


I solbakkene som lå i le av vinden hadde det kommet en god del hestehov opp. Og der det er hestehov er det neslesommerfugler på disse tider. I løpet av en halvtime var det nok et tosifret antall innom der jeg satt.

2 kommentarer:

  1. Masse flotte vårbilder nå Ståle! Den kommer kjapt nå, våren. Tragisk at man skal være nødt til å trøkke på et kontor i disse dager... Forøvrig første linerla utenfor kjøkkenvinduet i dag. Prøver å se kortfilmen, men ingenting skjer når jeg trykker på linken. Mh Terje O.

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne vært utendørs med kikkert og kamera nå, ja. Registrerer finværet utenfor, og prøver nok å avslutte jobbingen litt tidligere i dag.

    Jeg får til å kjøre kortfilmen uten problemer (Både med IE og Firefox på XP og W7). Har du Adobe Flash Plugin installert?

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.