Mine 5 siste innlegg på¨Google+

onsdag 11. mai 2011

Våte dyr


Forrige uke var det tydeligvis tid for å oppleve dyr i det våte element. Den første jeg kom over (etter å ha lett litt etter den, da) var beveren ved Nedre Leirfoss. Den røpet seg der den lå og knasket kvist inne ved elvebredden og lagde småbølger i den stille elva. Jeg greide å komme meg så nær at jeg hørte knaskingen godt :-) men da hørte den vist meg også. Den klasket halen hardt i vannet og dukket under, men kom opp igjen 8-10 meter ute i elva. Der lå den og holdt øye med meg helt til jeg gikk.


Neste våte dyr kom svømmende langs bredden på Gaulosen da jeg stod oppe i fugletårnet. Denne gangen var det to otere som var ute etter småfisk. Etterhvert innså de nok at fisket var labert på Byneset-sida av elva, for de la avgårde over elva mot Storøra og nye fiskebanker. Om de hadde mer hell med seg der fikk jeg ikke sett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.