Mine 5 siste innlegg på¨Google+

fredag 29. juli 2011

Nytt Helligvær-krøss :-)

Da jeg var ute og prøvde å forevige den fine sommerkvelden i Helligvær i dag dukket det opp en stærflokk på ca 150 individer. Jeg hadde ikke kikkerten med meg (!) så jeg tok noen bilder av flokken når den fløy omkring og prøvde å finne seg en nattekvist.

Da jeg kom inn studerte jeg bildene, og jeg ble ganske forbauset da jeg fant en voksen rosenstær blant alle de vanlige stærene!


Det merkelige var at på alle de andre bildene jeg har fra i kveld av stærflokken finnes ingen rosenstær (se bildet under). Grunnen til dette er at det sannsynligvis er flere flokker på øya som samler seg for natten på strengene til mastene. Tipper at det blir en del trasking for å finne igjen rosenstæren i morra - og flere bilder på litt nærmere hold!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.