Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 18. juli 2011

Takk for meg, Facebook!

Jeg "forlater" nå Facebook. Dette har nok vært i kjømda en stund og jeg har varslet dette i en tidligere melding på Facebook. Jeg har ventet på at det skulle dukke opp et annet sosialt medie som fungerer bedre for meg enn Facebook. Det har nå kommet og det heter Google+ (eller G+ i kortform).

En av de fine tingene med G+ er at jeg kan bestemme hvilke av kontaktene som skal se innleggene mine. Det gjør jeg ved å sortere kontaktene i kretser (familie, venner, kolleger, fuggel, foto osv). Når jeg så har et innlegg som for eksempel diskuterer fininnstilling av kameraet mitt deler jeg det bare med kontaktene i foto-kretsen. Alt dette er veldig enkelt og intuitivt. Jeg kan også dele innlegg offentlig til hele verden, det blir nesten som en blogg. Du finner mine offentlige innlegg på G+ her.

Foreløpig vil jeg verken deaktivere eller slette kontoen min, derfor blir veggen min fremdeles tilgjengelig. Men jeg kommer ikke til å gå inn og sjekke Facebook mer, slik at du kan ikke regne med at jeg leser meldinger på veggen eller innboksen. Jeg vil heller ikke være tilgjengelig for chat.

I framtiden når du meg på denne bloggen, stale (a) prestoy (dot) org, eller (aller helst) ta i bruk Google+ når de snart åpner for alle. Og da legger du vel meg inn i en av dine kretser?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.