Mine 5 siste innlegg på¨Google+

tirsdag 29. november 2011

Da er 5000 passert :-)


Her om dagen passerte telleren på denne bloggen 5000 besøkende. Men dessverre var ikke det et reelt tall, noe jeg beskrev i et blogginnlegg. Jeg bestemte meg derfor å utsette 5000-feiringa til telleren bikket over 5500 - og det har den gjort nå :-) Jeg sender en stor takk til alle som har vært innom og lest, det er artig og inspirerende å se at det folk finner det interessant å bruke litt tid her en gang imellom.

Det har jo blitt samlet litt statistikk om besøkene jeg har hatt opp gjennom årene, og her et lite utvalg av disse. Et lite tilbakeblikk på bildene i bloggen viser at siden jeg skrev første innlegg den 2. mai 2006 har jeg brukt tre fotoapparater: Nikon P80, Canon Powershot SX10 og Nikon D7000.



Her er en oversikt over hvilke land de forskjellige besøkerne her har kommet fra.
LandAntall
Norge3 328
USA1 366
Japan127
Danmark98
Russland86
Storbritannia57
Tyskland46
Finland40
Nederland26
Sverige26

Hvem disse besøkende fra Japan og Russland er aner jeg faktisk ikke. Det kan dreie seg om indekseringsroboter og da er det jo ikke ordentlige besøkende. Men hvis det skulle være noen virkelige mennesker bak besøkene fra disse landene hadde det vært svært fint med en liten hilsen i kommentarfeltet!

Og her er fordelingen av internett-browsere som har blitt brukt til å besøke bloggen. Dette ser normalt ut, men andelen Chrome og Firefox har absolutt vokst det siste året.


Selv om natur og spesielt fugler er et hovedtema for denne bloggen så handler faktisk ingen av de fire mest leste innleggene om fugl! Derimot handler de om mat; julekaker og Coq au Vin (joda - det er jo fugl, men det teller ikke). Og til slutt...norske sommerfuglnavn! Og hvorfor den er av de mest besøkte aner jeg virkelig ikke.


Det er artig å legge merke til at turmarsjen Bodø-Fauske Arild og jeg gikk ble besøkt hele 271 ganger den dagen vi ruslet. Virkelig artig :-)

2 kommentarer:

  1. Grattis med passert 5000 bloggbesøkende! Overraskende mye utenlandsbesøk du har. Spørs om du må vurdere å lage et resymé av innleggene på de respektive språk....

    SvarSlett
  2. Takk igjen, Terje :-) Antallet besøk med utenlands opprinnelse er hentet fra Bloggers statistikk-verktøy, og jeg har også stusset over de høye tallene. Faktisk har jeg stusset så mye at det har ført til to ting

    For det første har jeg i de to siste månedene sporet brukere med Google Analytics, en mer nøyaktig og pålitelig statistikk-tjeneste. Og der er nok bildet et helt annet. Vel er det en del utenlandsbesøk, men langt fra så mange som i Blogger-statistikken. Det ser ut som om Blogger-statistikken ikke er flink nok til å oppdage feks roboter. Etter at Google Analytics har samlet statistikk i et års tid tenker jeg å lage en mer spesifik oppsummering.

    For det andre har utenlandsbesøkene her fått meg til å opprette en engelskspråklig blogg. Der har jeg tenkt å duplisere noen innlegg fra denne bloggen og å legge inn egne engelske innlegg bare for denne. Bloggen heter Nature Viewed - natureviewed.blogspot.com - ta gjerne en titt! Denne ser jeg på som et lite eksperiment, så vi får se hvordan det fyker av.

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.