Mine 5 siste innlegg på¨Google+

søndag 26. februar 2012

Det begynner å lysne igjen...

Etter en drøy bloggepause siden siste innlegg fra julaften er det vel nå på tide å komme med noe nytt igjen ;-)  Og siden sist har jeg klart å skade kameraet mitt slik at det har vært på service i flere uker nå. Regner med å ha det tilbake i huset igjen om et par uker. Jeg fikk låne et annet kamera fra Japan Photo slik at det er mulig å få tatt noen bilder, men det skal bli godt å få sitt eget tilbake igjen...

Men det er jo ikke det at jeg ikke har vært utendørs med kameraet i det hele tatt. Jeg har lagt ut noen bilder på Google+ (se http://goo.gl/GU6wo). Nå har dagene heldigvis begynt å bli lange og fine, og det er mer enn nok av dagslys å bruke til fotografering. I de siste par ukene har jeg har brukt mest tid på rene natur- og landskapsbilder, men jeg har også sittet på foringsplasser og opplevd at fuglene har begynt å gi litt mer gass i synginga. Bare det gir jo vårfølelser.

Granmeis på foring i skogen
I dag besøkte jeg Gaulosen litt utpå ettermiddagen for se på forholdene der. Som vanlig hadde det samlet seg en skikkelig kråkeflokk der, sikkert godt over 1000 individer. Men det var landskapet som fristet mest, og det resulterte i blant annet disse bildene:



Gaulosen-turen ble en helt annen opplevelse enn gårsdagens tur, som gikk rundt innsjøen Laugen i Skaun kommune. Om det var ørlite antydning til vår på Gaulosen var det skikkelig vinter litt lenger inn i landet!






6 kommentarer:

  1. Stilige landskapsbilder. gir klart en opplevelse avat vinteren sakte men sikkert tuner over til vår. Registrere vårstemningen i bildene. Supert Ståle

    SvarSlett
  2. Enig med Bime - stilige bilder. Motivet med de røde husene ved Gaulosen er godt kjent. Har mange bilder selv av samme - til ulike årstider og ulikt lys. Det lukter for øvrig vår no ja. Bl.a syngende blå-, gran-, kjøttmeis og trekryper i går.

    SvarSlett
  3. Takker for kommentarene, Terje og Jan Erik :-) Med bakgrunn i værutsiktene på yr.no er det all mulig grunn til å sette seg i fjæra og vente på trekkfuglene nå. Regn tom fredag, og deretter ei uke med sol og finvær. Må nok rydde plass til en fridag snart...

    SvarSlett
  4. Dæven døtte for en forandring. Jeg likte denne lay-out`n. Knallbra Ståle ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott at du likte det! Jeg er ganske fornøyd sjøl også :-)
      Blogger.com har lagt til rette for "dynamic views", som de kaller det. Oppe i venstre hjørne kan du som er innom velge mellom flere måter å liste opp innleggene på. Prøv den - mye artig der! De kom med dette i fjor en gang, men da var det ganske begrensede muligheter. Nå har de imidlertid bygd ut såpass med ekstrafunksjoner at det var på tide sette opp bloggen min med "dynamic views".

      Slett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.