Mine 5 siste innlegg på¨Google+

tirsdag 3. april 2012

Godt oppmøte i hagen

De siste dagenes snøfall har vært behørig dekket på denne bloggen, og jeg har vel latt det "skinne gjennom" at det i alle fall ikke kom som bestilt. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe :-) For snødekket har brakt et godt antall arter (med både to og fire bein) til foringa i hagen.


I morges var en håndfull bokfinkhanner innom. Det var årets første besøk av denne fargerike karen.


Så dukket svarttrostene opp. På det meste var tre hunnfargede fugler innom og forsynte seg av frø som hadde falt ned på bakken, og litt epler.


Ringdua er en ganske sjelden gjest på foringa her oppe i Sjetnemarka. Men i dag tok en av dem en sving innom. Jeg regner med at det er en fra det lokale paret som hekker i ei gran ikke så langt unna.


En snau halvtime etter at jeg var og fylte på med eplebiter på foringa dukket denne flotte rådyrbukken opp. Disse karene er nokså sky, men jeg klarte å snike meg ut på verandaen og få noen bilder av ham.

Hyggelig med såpass flott besøk, så det inspirerer jo til å fylle ekstra opp på foringa i disse tider.

1 kommentar:

  1. Se der ja - det ble vårvinterbilder på deg også! Arti med den flotte råbukken da. Men nå har vi vel hatt det siste snøfallet på en stund....

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.