Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 26. november 2012

Trekatt

Lørdag ettermiddag var det et skikkelig leven ute i hagen. Skjæra og kråka bråkte skikkelig, og når de holder på slik er det ofte ei katt som går og lusker under treet deres. Men ikke denne gangen, for nå lusket katta i treet! Treet er minst ti meter høyt, og katta hadde klatret opp omtrent to tredjedeler av treet.


Der satt den da, omringet av kråker og skjærer som skjelte og smelte på den. Jeg snek meg ut på verandaen for å få bilder av spetakkelet. Men da oppdaget selvfølgelig de oppvakte kråkefuglene meg, og vekk var de nesten med en gang. Da mistet katta også interessen, og tuslet ned igjen. Som den mest selvfølgelige ting i verden!




2 kommentarer:

  1. Jeven døtte, det blikket... huhuhu her er ingen nåde ser jeg. Dette var to artige bilder. Får håpe det ikke var jakting på de små "pippelippene" ;-)

    SvarSlett
  2. Det var nok de mer kjøttfulle kråkefuglene som fristet denne krabaten :-) Men han tok seg nok vann over hodet (hvis man i det hele tatt kan bruke det uttrykket på katter?) for sjurene og kråkene erta bare opp katta :-)

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.