Mine 5 siste innlegg på¨Google+

søndag 16. desember 2012

Sprøtt kaldt

En fjortendagers periode der termometeret har vist ned mot tjuetallet er nå over, og vi er på plussiden igjen. De første dagene med skikkelig frost er en kort periode som vanligvis bare kommer engang hvert år. Etter de første kjølige dagene var det fremdeles rennende vann i bekkene, og en tynn og sprø isskorpe lå langs bekkekantene. Og på sitt eget, tilfeldige vis hadde frosten laget storslagen engangskunst med isformer og årringer. Det var ingen annen utvei enn å ta med seg et liggeunderlag og legge seg nedpå langs bekkefaret og få festet noen av frostens kreasjoner til minnekortet.

Og nå er det bunnfrosne bekker overalt...

(Litt teknisk info: Bildene er tatt som RAW, og deretter justert litt og eksportert til lossless JPEG 96dpi. Så, til poenget: deretter har jeg lagt på effekter i redigerings-appen Snapseed (www.snapseed.com) på Android nettbrett. Jeg håper at du som er teknisk interessert kikker litt nøyere på de store kopiene, og kanskje legger inn en kommentar om hvordan du vurderer sluttresultatet.)

1 kommentar:

  1. Jeg er ingenlunde teknisk kompetent, men konstaterer at bildene ble bra! Passet bra med innrammingen og. Og Geminidene i forrige ble også bra! Søren og - dem gikk jeg glipp av i år... GOD JUL fra TON!

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.