Mine 5 siste innlegg på¨Google+

lørdag 31. august 2013

Lillebror i hus

Det "gamle" kameraet mitt har vært en trofast sliter, både på kortere og lengre turer. Og jeg har fått mange hakeslepp av hva man kan få ut av dagens digitale fotoutstyr. Men, så er det de gangene det kjennes litt drøyt å dra med seg en sekk med minst 3 kilo fotoutstyr for å kunne være rustet for de fleste situasjoner. Spesielt på turer der jeg har slept på adskillige kilo kikkerter og fuglelitteratur i tillegg!

Derfor har tanken om å supplere med en "kamera-lillebror" modnet i det siste; en som er lett og liten og som dekker de viktigste foto-utfordringene man kommer ut for. Og i uka skred jeg til verket! Med bankkortet i høy beredskap dro jeg innom en fotobutikk - og kom ut igjen med en Nikon Coolpix P7700 :-)


Nå er det altså ingen unnskyldning for ikke å ha med kamera lenger! Det var jo også en del av planen, for storebroren har ofte blitt hjemme når jeg skulle ut på sykkelturer, rusle i byen og ved andre aktiviteter der en stor fotosekk bare har vært til bry. Og hvem vet, kanskje det vil gi muligheter til å ta andre typer bilder som jeg ikke har forutsett? 

Her følger noen JPG-versjoner av bilder tatt med kameraet i kveld. Alle tre har vært innom Snapseed en tur, så farger og kontraster er ikke som i originalfilene ;)

 

2 kommentarer:

  1. Flott debut! Nå kjører du samme løpet som meg, bare med annet kamera. Veeeldig smart har jeg også funnet ut.

    SvarSlett
  2. Har hatt mange gode opplevelser med CP7700 de siste ukene :-) Har det alltid i sekken når jeg drar på jobb, uansett om det er med buss eller på sykkel. Anvendeligheten og bildekvaliteten imponerer meg ennå, og jeg må innrømme at speilrefleksen har fått stå mer i ro enn jeg trodde det ville gjøre. Ser virkelig fram til å bruke CP7700 en uke på ferie i Spania nå, og det kommer sikkert noen bilder på bloggen i løpet av de nærmeste dagene.

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.