Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 18. november 2013

Fotoprosjekt 52:2013 - uke 46

Innmat

Kunne jeg klart meg en hel uke uten å involvere ett eller annet med slik innmat?

Jeg måtte ha lagt fra meg telefonen og pc-en, og TV og radio kunne jeg også glemt. Stort sett alle moderne husholdningsapparater som bruker elektrisitet hadde vært utelukket; også lyset måtte vært av. Jeg kunne ikke kjørt bil eller tatt offentlige transportmidler. Jeg måtte fjerne lys og lykter fra sykkelen min. Og, sist men ikke minst: all bruk av penger hadde vært helt utenfor rekkevidde.

Leste en gang et "visdomsord" om når man har gått litt for langt inn i IKT-verdenen:
"Du veit du har blitt en skikkelig datanerd når du prøver å jage vekk fluer fra skjermen med musepekeren."

Jeg har gjort det... Så da skulle vel det innledende spørsmålet være besvart.

2 kommentarer:

  1. Tankevekkende innlegg om hvor stor betydning teknologien har fått. Jeg tror ikke jeg er kommet dit at jeg har jaget vekk fluer med muspeker´n (enda da...). For øvrig flott høstmotiv i forrige innlegg. Og nå er vinteren definitivt her!

    SvarSlett
  2. ...og om ikke alt for lenge har vi mikroprosessorer og chipper på (i?) kroppen, vil jeg tro. De har nok kommet for å bli, disse dingsene!

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.