Mine 5 siste innlegg på¨Google+

tirsdag 31. desember 2013

En oppsummering til...

I 2013 var det en av målsetningene mine å delta i Photograpy+ Project, ei fotogruppe på Google+ der man skal ta bilder til et oppgavetema. Det viste seg å bli både artig og utfordrende! Alle bildene skulle tas til konkurransen, så graving etter bilder i arkivet var utelukket.

Ikke alle la like mye i å ta bilder til disse temaene, så kvaliteten på deltakelsen var litt ujevn. Men mange gjorde mye ut av dette, og lagde virkelig gode bilder. Bildene ble presentert i en hangout (Googles Skype) til andre deltakere. Der fikk vi ofte gode diskusjoner om bildene vi hadde tatt, og fikk kontakt med fotografer verden rundt (men mest fra USA og Europa, da).

Dette var et virkelig morsomt prosjekt, og jeg har tenkt å delta i 2014 også. Nedenfor finner du bildene jeg bidro med i de ulike temaene.


Januar: Shadows (skygger)
Shadows I
Shadows II
Februar: Vintage (kan vel oversettes best med "gammel årgang")
Vintage I
Vintage II
Mars: Broken (ødelagt, knekt, knust).
Broken I
Broken II
April: Textures (teksturer). Her skulle vi ta et bilde der det vesentlige var å vise teksturer. Så skulle vi redigere et bilde og legge på en tekstur fra et annet bilde. Jeg valgte å legge et bilde av fliser etter bevergnag oppå bilde av skogbunn.
Textures I
Textures II
Mai/juni: Industrial (industri, industriomgivelser, industriprodukter osv.)
Industrial I
Industrial II

Juli/august: Repetition (repetisjon). Siden dette også var årsjubileet for denne fotogruppa så var Party valgt som ekstratema.

Jeg føler at party-bildet mitt trenger en forklaring ;) Jeg gikk ut og fanget en haug med små gress-sikader - de små "gresshoppene" som det kryr av i gressengene utover sommeren. Jeg tok dem med inn og tømte dem ut på et ark og tok de bildene jeg rakk før de fleste hadde hoppet vekk. Så var det å samle dem inn på nytt, og gjøre et forsøk til. Artig, men vi hadde noen små husdyr noen dager...
Repetition I
Repetition II
Ekstratema: Party
Oktober: Signs (tegn - i alle betydninger). Også her var det et ekstratema, denne gang i anledning halloween; Spooky :)
Signs I
Signs II
Ekstratema: Spooky

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Veldig mange kreative løsninger på ikke helt enkle tema her. Jeg er imponert! F.eks. aldri sett Munkholmen så spooky før..

    SvarSlett
  3. Takk for det, Terje :) Slike oppgaver gjør at man får tid til å tenke ut løsningene, og planlegge litt bedre. Jeg synes ofte at jeg får noe igjen for det ekstra arbeidet.

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.