Mine 5 siste innlegg på¨Google+

fredag 3. januar 2014

Har vært - og skal bli

Det er på tide og levere sin fotografiske selvangivelse for fjoråret! Planene for 2013 ble lagt i denne bloggposten. Som vanlig ble noen av planene oppgitt underveis, mens andre falt i fisk. Og så var det noen som faktisk ble gjennomført etter planen! Kort oppsummert gikk det slik:


50% måloppfyllelse der, altså! De to prosjektene som ikke ble gjennomført ble i alle fall påbegynt, men rant ut i sanden etter ganske kort tid. Litt irriterende at jeg ikke skulle klare å gjennomføre et prosjekt med fuglebilder! Jeg får tenke litt nærmere på hvordan jeg kan legge opp et framtidig fuglebildeprosjekt som er gjennomførbart...

Prosjekter i 2014
Så er det tid for å annonsere prosjektene jeg tenker å gjennomføre i år! Her er det litt av hvert (men ingen fuglebilder!).

Et fotoessay pr måned. Essayet skal inneholde 7-12 bilder som beskriver et avgrenset tema. Bildene i hvert enkelt essay skal være mest mulig like i form og uttrykk. Jeg kommer også til å skrive litt tekst som en slags introduksjon, men bildene skal ellers få stå på egne bein. Essayet publiseres i løpet av siste uken i måneden.

Også i år kommer jeg til å lage et "Et bilde i uka"-prosjekt. I fjor gjorde jeg det slik at bildene ble valgt ut blant de jeg selv mente var de beste jeg hadde tatt i løpet av uka. I år vil jeg forandre på det: jeg kommer nemlig til å følge temaene i Weekly Photo Project 2014. I 2013 skrev jeg ofte en liten tekst til bildet, men det skal jeg ikke gjøre i år. Bildene får tale for seg selv, relatert til temaet. Så får vi se hvordan det går ;)

Jeg kommer til å fortsette å delta i Photography+ Project. Dette har nå blitt omdøpt til Get Critiqued, men opplegget er fremdeles det samme: ta bilder relatert til et tema, velg ut to som skal vises til andre, få kritikk - gi kritikk. I år skal det også utpekes en vinner i hver runde som får framkalt bildet sitt i stort format - gratis! Ikke det at dette er den store motivasjonen, men artig likevel :)

Det meste av aktivteten kommer nok til å foregå på Google+, men jeg kommer til å legge ut bildene her på bloggen når et tema er avsluttet.

Så til et helt nytt opplegg som jeg tenker å prøve meg på! Og mer får du egentlig ikke vite nå :) Jeg er litt hemmelighetsfull her fordi jeg ikke har funnet den endelig formen på opplegget, hverken hvordan jeg skal gjennomføre det eller hvordan jeg skal publisere det.

Men det jeg har funnet ut er at første "utgave" kommer i løpet av mars. Så sjekk her og se hva som dukker opp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.