Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 31. mars 2014

En smak av vår :)

Vårsola har endelig kommet til Trondheim! På en tur i nabolaget for å nyte sola og fuglesangen fra nyankomne hormonbomber sørfra, hørte jeg kjente lyder oppe i orelia. En dvergspett var på tur gjennom orekrattet for å finne seg mat!

Jeg synes dvergspetten kan være vanskelig å komme seg innpå, men denne karen her tok livet med ro. På det nærmeste var jeg bare 3-4 meter fra ham, og vi satt og kikket på hverandre en god stund før han fant ut at det var tryggest med litt mer avstand til publikum.



Og mens jeg sitter her og skriver dette blogginnlegget hører jeg kaklende kortnebåsflokker komme inn fra sør, med kurs rett over Sjetnemarka :)

2 kommentarer:

  1. Flott med videosnutten! Funker veldig bra på bloggen. Burde hatt meg et kurs i videofilm og redigering. Alt for lite brukt...

    SvarSlett
  2. Har ambisjoner om å bruke mer video jeg også. Spesielt på fugl synes jeg det funker bra. For å ta gode fuglebilder kreves et bra kamera, men du får veldig OK video på små kompaktkamera for tida. Og med videoer med kvalitet som denne, har du også mulighet for å bruke litt digital zoom uten at det skjemmer veldig. Det tar litt lenger tid å gjøre ferdig en video enn en håndfull bilder, men det er artig å ta seg den tida iblant :)

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.