Mine 5 siste innlegg på¨Google+

onsdag 9. april 2014

Symmetri

Forrige ukes tema i Weekly Photography Project 2014 var symmetri. Så da bars det ut på leiting etter symmetriske motiver!

Etter å studert og tatt bilder av snorette veistubber og elveløp, kilometerlange høyspentlinjer og strengt symmetrisk arkitektur, kom jeg etterhvert fram til at perfekt symmetri kanskje kunne bli for perfekt, og dermed vel kjedelig.

Det interessante med symmetrien er kanskje det som bryter opp det perfekte og gjør bilder litt mer livaktige og mer interessante å betrakte? For min del var det i alle fall det som ble konklusjonen :)

Her er noen av forsøkene:

Symmetri i fjæresteinene

Bondesymmetri

Jernbanesymmetri

Trondheimssymmetri

Og her er bildet jeg synes jeg var heldigst med, og som ble mitt bidrag til temautfordringen:

Sol og symmetri (: og sykkel :)



2 kommentarer:

  1. Bra løsning på temaet! Extra pluss til siste bildet - blinkskudd!!

    SvarSlett
  2. Takk for det :) Ja, siste bildet er min favoritt blant disse også!

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.