Mine 5 siste innlegg på¨Google+

søndag 27. april 2014

Vår

Fra stillferdige omgivelser i hvitt, grått og brunt til fuglesang fra ethvert lysegrønt buskas, fulgt av søtlig lukt fra blomstrende seljer, vier og tidlige blomster. Det er vel den korteste beskrivelsen jeg kan gi om hvordan overgangen fra ettervinter til tidlig vår oppleves for meg.

Det er en sangtekst som går slik: "Og våren er en klisjé. Den er en klisjé, men hva gjør vel det". Etter min mening går det ikke an å si noe mer grunnleggende om våren, så jeg stopper der :)

Og det er ikke til å komme bort fra at vår og fuglesang hører sammen.

Svarttrost

Gråtrost

Gulspurv

Men det er mer enn fugleliv som skal fram i vårlyset! Hestehov og trær får virkelig fart på seg disse dagene!

Hestehoven lager naturlig blomsterkanting langs lite trafikkerte bygdeveier.

Det tar en stund før oreskogen får blad, men til det skjer står de i solnedgangen som sølvtrær.

Hegg, den første med grønne blad.




2 kommentarer:

  1. Fine bilder! Og helt enig med deg. Klisjé er bare et dumt ord...

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.