Mine 5 siste innlegg på¨Google+

mandag 24. november 2014

#FiveDaySplitToneChallenge - ny utfordring gjennomført

Forrige uke ble en ny femdagersutfordring sendt min vei, denne gang fra Francesco Scaglioni - en av mine kontakter på Google+. Temaet for utfordringen var split toning, en effekt der de lyse og mørke tonene i en bilde får hver sin fargetone.

Som du vil se av bildene har jeg gått for en ganske kjølig og vinterlig toning. Jeg har valgt blå eller lilla til de mørke tonene, og hvit eller gul til de lyse tonene. Jeg har fått fram disse effektene ved å bruke redigeringsverktøyet i Google+, eller bilderedigeringsprogrammet Gimp.

Jeg sendte utfordringen videre til Sebastien Dottin, en annen fotograf på Google+. En god fotograf som tar fine gatebilder.

Nuvel! Her er bildene...

Svevende bøyer

Bakklandet og Kristiansten

Etter at kunstneren har tatt kveld.

Vinterblomst

Vinterhage


3 kommentarer:

  1. Bra løsning på "sær" utfordring! Jeg har ikke prøvd meg på denne vrien selv, men koffer itj??

    SvarSlett
  2. Takk for det, Terje :) I motsetning til de andre så baserer denne utfordringen seg jo egentlig på et "redigeringknep", men var artig likevel. Og jeg sender gjerne utfordringen over til deg!

    SvarSlett
  3. Hehe - trur æ må meld pass på den læll (pingle ;-/ ) Må vel ha litt kursing først...

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.