Mine 5 siste innlegg på¨Google+

lørdag 10. januar 2015

Tid for litt oppsummering...og å ta munnen for full igjen?


I fjor på denne tida var jeg frampå med noen ganske ambisiøse (synes jeg!) fotoaktiviteter jeg ønsket å gjennomføre i løpet av året.

Så, hvordan gikk det?

Et fotoessay pr måned -  Njaa... 
Jeg fikk publisert noen, men ikke ett hver måned. Jeg er rimelig fornøyd med resultatene, men i enkelte av dem kunne jeg kunne nok hatt med litt flere bilder.
En samling av fotoessayene finner du her.


Ett bilde i uka -  Jepp! 
Har fulgt Weekly Photo Project 2014 på Google+, og levert ett bilde hver uke :-) Resultatet ser du på denne linken.

Get Critiqued -  Jepp! 
Her har jeg deltatt på alle arrangementene :) Problemet var bare at administratorene la ned arbeidet etter sommeren, så det ble ikke så mye aktivitet her i høst og vinter.
Mine bidrag ser du her.



"Et helt nytt opplegg" -  Nix! 
Jeg lovte noe nytt og spennende som jeg ikke hadde planene klare for da jeg publiserte mine ambisjoner i januar i fjor. Men jeg må vel innrømme at prosjektet var for ullent, i og med at jeg ikke klarte å gjennomføre det. Jeg kommer ikke til å avsløre hva det var, for det kan hende jeg tar det opp igjen seinere ;)
Jeg skal være snill med meg selv, og si at jeg klarte tre av de fire, noe som skulle gi en måloppnåelse på hele 75% :) Og siden det er mer klaff enn 50% i 2013 så må jeg si meg førnøyd!

Planer for 2015

Jeg kommer til å legge ut et bildebasert blogginnlegg annenhver uke. Jeg har ikke lyst til å begrense meg så mye, så innleggene vil nok dreie seg om det som skulle dukke opp foran nesen min i inspirerte øyeblikk ;) Men jeg vil likevel prøve å konsentrere meg om tre hovedtema:

Antropocen Naturlige prosesser er ikke lenger hovedårsak til hvordan naturen og landskapet endrer seg på Jorda; nå er det mennesket som er den primære endringskraften - med svært god margin! Vår tradisjonelle oppfatning av natur og det naturlige har med dette blitt utdatert. Kan man ta gode bilder som illustrerer dette, tro?

Fugl og fuglekikkere Det skulle vel ikke være nødvendig med nærmere beskrivelse av denne ;) Har prøvd meg på fuglebilder et tidligere år, uten særlig suksess. Dette blir spanande!

Årstid Kanskje ikke så mye å lure på hva som dukker opp i denne kategorien ;) Skal prøve å beskrive årstidene og skiftingen mellom disse så godt jeg kan.

Jeg vil også publisere blogginnleggene på Google+ og Twitter, og bildene fra innleggene jeg er mest fornøyd vil også havne på Flickr. Siden jeg har slettet min profil fra Facebook så blir det dessverre ingenting å finne der.

I løpet av året skal jeg delta på (forhåpentligvis) to foto-workshoper.

Den første er allerede bestilt! Den begynner 26. januar og varer i åtte uker. Workshopen skal gjennomføres på nett med personlig oppfølging fra fotograf, men er ikke innrettet mot noe spesielt tema eller motiv.

Så håper jeg å finne en ny workshop til høsten. Hvis mulig vil jeg ta den mer konsentrert over en langhelg, og kanskje det skal være konsentrert om et definert tema - hvem vet? Vi får se hva som dukker opp av muligheter :)

Jeg skal fortsette på ett-bilde-i-uken-prosjektet, og også i år skal jeg følge Weekly Photography Project (WPP 2015) på Google+. Vi er allerede i gang, og mine bilder for 2015 finner du på dette albumet.



2 kommentarer:

  1. Oj - det er gutten sin med amisjoner!! Blir spennende å følge med de ulike temaene du skisserer. Kanskje særlig antropocen kan romme utrolig mye.... Godt nytt bloggår!

    SvarSlett
  2. Takk for det, Terje :) Det er greit å ha noen milepæler å sikte etter. Da blir det litt enklere å planlegge fotoekskursjoner, og så kanskje det kan bli litt mer ut av det etterhvert...sa han hemmelighetsfullt ;)

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.