Mine 5 siste innlegg på¨Google+

tirsdag 14. juli 2015

Bingo!

I år var jeg så heldig å få med meg blomstringen til den storslagne orkideen marisko her i Trøndelag. I fjor rakk jeg det ikke fordi den gode våren og forsommeren gjorde at blomstringen var over i månedsskiftet juni/juli. Og året før var jeg bortreist i hele blomstringsperioden :)

Men nå, altså!

Marisko! I bakgrunnen sees toppen av en annen, og litt mer unnseelig orkide: stortveblad. Den blomstrer litt seinere på sommeren.

Egentlig ikke så rart at blomstene har blitt sammenlignet med sko.

Det var på tide å komme seg til lokaliteten - mange visne blomster allerede!

1 kommentar:

  1. Flotte bilder av ditto orkidé! Og faktisk er den fotogen i avblomstringsfase og - tross litt "slapp i fisken"...

    SvarSlett

Creative Commons-lisens
Dette verk er lisensieret under en Creative Commons Navngivelse-IngenBearbeidelse 3.0 Norge lisens.